Music Sphere channel

Watch live streaming video from musicsphere at livestream.com
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Αδειες μόνο σε εταιρείες

Το δρόμο στις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση χιλιάδων αδειών ταξί άνοιξε χθες ο Γιάννης Ραγκούσης με το σχέδιο νόμου που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο.
Αδεια ταξί θα χορηγείται πλέον μόνο σε εταιρείες -ακόμη κι αν είναι μονοπρόσωπες- και μόνο από το Δημόσιο, με παράβολο που θα κυμαίνεται από 15.000 έως 40.000 ευρώ (το ακριβές τίμημα θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό δε, θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος (5.οοο ευρώ για κάθε άδεια κυκλοφορίας).
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει αιτήσεις για 3.000 ταξί δυο μεγάλες εταιρείες. Σε αυτά υπολογίζεται ότι θα προστεθούν στους δρόμους ακόμη 8.οοο, αφού πάνω από το ένα τρίτο όσων ταξί κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας (28.000) είναι «μισά», έχουν δηλαδή δύο ιδιοκτήτες. Γι' αυτούς υπάρχει προβλέψει να πάρουν «ολόκληρη» άδεια χωρίς να πληρώσουν το παράβολο. Το σχέδιο νόμου του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απελευθερώνει πλήρως την αγορά του ταξί, καταργώντας τα πληθυσμιακά κριτήρια, ενώ δίνει προσθεσμία έξι μηνών στους αυτοκινητιστές για να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλιές τους άδειες και τρία χρόνια για να συστήσουν εταιρεία (ΕΠΕ ή Α.Ε.). Παρ' όλ' αυτά, όσον αφορά τα πληθυσμιακά κριτήρια, το ενδεχόμενο σε κάποιες περιοχές της περιφέρειας να τεθούν περιορισμοί αφήνεται ανοιχτό, αφού «σε γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης από το νομοθέτη, θα υπάρξουν ιδιαίτερες ρυθμίσεις». Η Αδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης θα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια και δεν θα μπορεί πλέον να μεταβιβαστεί (θα επιστρέφεται στο κράτος σε περίπτωση συνταξιοδότησης ή λήξης χρήσης της), ενώ ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης με οχήματα έως 9 θέσεων αλλά και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης (θεσμοθετείται για πρώτη φορά). Γι' αυτά δεν θα υπάρχει περιορισμός έδρας οχήματος, θα απαγορεύεται να επιβιβάζουν πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες (η κράτηση θα γίνεται μέσω τηλεφώνου ή Διαδικτύου) και η διαπραγμάτευση του κομίστρου θα είναι ελεύθερη.
Επίσης προβλέπεται ότι:
1 Το κόμιστρο των ταξί θα μειωθεί κατά 10-20% (δεν έχει διευκρινιστεί προς το παρόν).
2 Τα νέα αυτοκίνητα ταξί και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 τουλάχιστον) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά κλιματισμό, πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση. Θα φέρουν δε διακριτή φωτιζόμενη και μεγαλύτερη από τις σημερινές πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος.
3 Οι αυτοκινητιστές με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη υποχρεώνονται να αντικαταστήσουν τα οχήματα τους ύστερα από δέκα χρόνια κυκλοφορίας, ενώ οι συνάδελφοι τους της περιφέρειας έπειτα από 15 χρόνια.
4 Οι κάτοχοι αδειών καθώς επίσης και οι νυν οδηγοί ταξί θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια, μέσα από πρόγραμμα συνολικού ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για αγορά νέου οχήματος ή αναβάθμιση του υφιστάμενου.
5 Οι εταιρείες και οι ιδιοκτήτες ταξί θα μπορούν να αλλάζουν έδρα μόνο μετά τη συμπλήρωση, τουλάχιστον, ενός έτους συνεχούς λειτουργίας στην αρχική έδρα τους.
6 Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας θα οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.
7 Ολες οι εταιρείες υποχρεούνται να τηρούν ιστοσελίδα στην οποία θα αναρτάται ο τιμοκατάλογος των υπηρεσιών τους.
8 Σε περίπτωση παραβάσεων, όπως επιλογή επιβατών ή προορισμών, είσπραξη κομίστρου πέραν του νόμιμου κ.λπ., προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα που ξεκινούν από 400 ευρώ για την πρώτη παράβαση και φτάνουν στα 1.200 και την αφαίρεση της άδειας σε περίπτωση υποτροπής.
9 Επιπλέον φορολογικά κίνητρα για τους παλαιούς ιδιοκτήτες προκειμένου να ενταχθούν στο νέο καθεστώς θα εξεταστούν σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

πηγή: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=07/09/2011&id=307633

Taxi in Greece

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες

Counter

Follow us in Facebook

Από το Blogger.